Warm and beautiful

 



Warm and Beautiful

Kapitel 13

Rosalies perspektiv

 

Vi sprang genom skogen, på stigen till skolan, Forks enda. Vi sprang till den lilla skogen bakom skolan, där Nessie och Benjamin varit en gång, enligt Edward. Jag kände Nessies doft där, och två andra. Jag kände inte igen dom andra lukterna, måste vara Benjamin och någon annan.

”Vilka är dom andra lukterna?” frågade Bella.

”Skulle tro att det är Benjamin och någon annan.” sa jag och gick efter Renesmees doft. Den ledde till en avlägsen stig lite längre bort. Jag struntade i dom andra och fortsatte gå. Stigen fortsatte längre och längre in i skogen. Jag SMS:ade Emmett:

''Följ efter mig. Rose.'' Jag fortsatte att gå och en liten stund senare var dom vid min sida.

”Det är Nessies doft.” sa Bella hoppfullt.

”Ja.” sa jag och fortsatte gå. Efter en stund, när vi gått längre in i skogen tog Nessies doft helt plötsligt slut.

”Det var märkligt.” sa Edward och kollade förvirrat runt. Bella kollade oroligt på Edward och han tog tag i hennes hand. Vi stod där, där spåret tagit slut.

”Dom kan inte bara ha försvunnit.” sa Emmett och gick runt i en cirkel, runt oss andra.

”Det måste finnas något spår. Dom kan inte bara vara borta.” sa han sammanbitet.

”Jag tror vi borde prata med dom andra.” sa Edward. Han tog upp telefonen ur fickan och slog ett nummer.

”Carlisle, vi är i skogen bakom skolan, följt vårat spår och kom hit.” sa han, han blev tyst och sa sedan:

”Ja då.” sedan la han på. Han stoppade tillbaka telefonen och gick en lite bit längre in. Emmett och jag satte oss på en stubbe, en liten bit längre bort från platsen där vi nyss stod, där var det öppet, en plan yta, inga träd alls.

Bra/Dåligt?

Mer/Sluta?

Vet att det blev kort och att det var länge sen nu men jag har inte så mycket tid längre. Läxor och allt med skolan, kompisar och allt sånt. Lite mycket nu men ska försöka att få till det mer med W&B :)


Kommentarer
Postat av: Pauoo

gillar kapitlet.

2010-09-03 @ 13:07:10
Postat av: Pauoo

ps, kommer vi få ett kapitel med benjamins perspektiv?

2010-09-03 @ 13:07:46
Postat av: MATHIZ

älskar w&b lite längre kap nästa gång ;D

2010-09-03 @ 16:43:26
URL: http://mathiz.blogg.se/
Postat av: Blogg Josse

Svar på alla era kommentarer om kapitel 13: Tack:) Jag, vet inte. Jag har för mig att jag har sagt att jag kanske skulle skriva ett ur hans perspektiv men det kan jag nog göra men jag skriver kapitel 14 först. Ja det kommer bli ett längre kapitel nästa gång, men jag hade skrivit det där för ett tag sedan och jag kom inte på riktigt vad jag skulle fortsätta med. Men jag ska försöka att skriva ett kapitel i helgen :)

2010-09-03 @ 19:56:49
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Erika

Sv: Imorgon kommer första avsnittet :D

2010-09-08 @ 21:26:43
URL: http://lovevampires.blogg.se/
Postat av: Sofie

Du får ta å skriva mer snart :D

2010-09-18 @ 11:33:42
URL: http://thetwilightsagaa.blogg.se/
Postat av: Blogg Josse

Ja, jag vet. Skämms verkligen :S

Men under dagen så kommer fler kapitel, ungefär två...

2010-09-18 @ 13:08:30
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: j:et

yess jag har längtat i gäl mig på nästa kap

älskar din fanfic

2010-09-18 @ 16:20:13
URL: http://thetwilghtsagatts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0