Warm and beautiful

 


Warm and Beautiful

Kapitel 16

Jacobs perspektiv

 

Bella stod vid spisen och rörde om i grytan, hon kollade upp på mig och sa:

”Kan du räcka mig mjölken?” Jag sträckte mig efter mjölken och gav den till henne. Hon hällde upp mjölk i kastrullen och tillsatte sedan krydda.

”Säg till när maten är klar.” sa jag och gick upp till Nessies rum, där hon satt ihopkurad under täcket. Jag satte mig på sängkanten, bredvid henne och kollade ängsligt på henne.

”Hur är det?” Hon kollade upp på mig och ryckte på axlarna. Jag kröp under täcket och la mig intill henne.

”Nessie, snälla prata med mig.” Hon låg med huvudet på min bröstkorg och pillade med mina händer.

”Jag vet inte, allt är bara så svårt att ta in. Allt som har hänt, med Benjamin, dig, allt. Jag måste få tid att tänka igenom allt bara.” hon kollade upp på mig och kysste mig ömt. Nere från köket hörde vi Bella ropa:

”Maten är klar!” Jag reste mig upp från sängen och kysste Nessies panna.

”Kommer du?” sa jag när jag var på väg ut ur rummet.

”Jag är inte hungrig, äter senare istället.” sa hon och log svagt. Jag gick ner till köket och satte mig vid matbordet.

”Ska hon inte ha något?” frågade Bella och ställde fram maten på bordet.

”Nej, hon sa att hon inte var hungrig.”

”Jaså? Det kan inte bero på något annat då?”

”Det gör det säkert.” sa jag och kollade dystert ner i tallriken.

”Jag får väl prata med henne sen.” sa Bella och satte sig ned mittemot mig. Jag la upp fyra rejäla potatisar och två skopor av köttgrytan.

”Det finns grönsaker.”

”Okej.”

”Ja, jag bara sa det.” sa Bella och log, hon kollade ner på grönsakerna hon skurit upp och sedan upp på mig igen. Jag himlade med ögonen och tog ett par gurkskivor och ett salladsblad. När jag hade proppat i mig två tallrikar med mat, hjälpte jag Bella med disken.

”Tack för hjälpen.” sa hon när det var klart.

”Varsågod.” Jag gick upp till Nessie, hon låg fortfarande under täcket. Men nu hade hon somnat. Jag gick fram till hennes skrivbord, tog fram penna och papper och skrev:

Renesmee

Jag åkte hem, ville ge dig lite tid att tänka.

Ring mig. Älskar dig.

Din Jacob.

 

Jag la lappen vid nattduksbordet och kysste hennes panna. Jag stängde försiktigt dörren och gick ned och pratade med Bella.

”Men jag pratar med henne sen.” sa hon.

”Gör det.”

”Jake, du behöver inte oroa dig, det kommer bli bra.” sa hon och kramade om mig.

Jag åkte hem till Embry, han och Quil satt framför TV:n och proppade i sig chips. Dom hade redan gjort slut på fyra påsar när jag kom. Jag satte mig ned bredvid dom och vi satt och kollade på något tråkigt program. Senare spelade vi ett av Embry´s alla Tv-spel. När jag spöat skiten ur dom sju gånger stack både jag och Quil hem. Pappa satt i vardagsrummet och löste korsord.

”Har någon ringt?” frågade jag.

”Nej, skulle någon ha gjort det?” sa han och kollade upp på mig. Jag ryckte på axlarna och gick in på mitt rum. Jag bredde ut mig på sängen och kollade upp i taket. Jag kollade på klockan, 22.36. Jag blundade och sjönk in i tankar. Jag hade nog somnat, för när jag vaknade av en dröm, var det alldeles ljus i rummet, solen sipprade in i mitt rum.

 
Renesmees perspektiv

 

Jag vaknade av att mamma kom in i mitt rum, hon satte sig ner på sängkanten och kollade bekymrat på mig.

”Hur är det?” frågade hon. Jag ryckte på axlarna, och kollade bort.

”Allt är så jobbigt, jag förstår inte. Allt med Benjamin och Jake.” sa jag och skakade på huvudet.

”Vill du prata?”

”Mm.” var det ända jag fick fram.

”Okej.” sa mamma och nickade. ”Jag förstår att allt som hänt med Benjamin är svårt att ta in, du undrar säkert varför han gjorde som han gjorde.” fortsatte hon.

”Ja..”

”Men du måste förstå att Jacob vill finnas till hos dig, han vill att du ska prata med honom. Att du ska säga om det är något som oroar dig.” Jag nickade förstående.

”Jag måste prata med honom.” sa jag och reste mig upp.

”Okej.” sa mamma och flinade. Hon gick ut ur mitt rum och lämnade mig ensam. Jag klädde snabbt på mig och sprang till badrummet, jag kammade igenom håret, sköljde ansiktet med vatten. Målade lite mascara, borstade snabbt tänderna och sprang sedan ner till hallen. Jag knöt skorna och tog jackan i handen, jag sprang ut till min bil och startade den spinnande motorn. Jag körde över hastighetsgränsen genom Forks. Jag kände blickarna i nacken, men nu var det bara en sak jag hade i fokus. Jacob. När jag kom över gränsen pressade jag på gasen, motorn spann och snart var jag hos Jacob. Jag körde in på den smala grusvägen till det lilla röda huset. Klev ut ur bilden och sprang in i huset. Jake var precis på väg ut, och jag kastade mig runt hans hals. Han omfamnade mig och jag pressade mina läppar mot hans.

”Jag älskar dig.” sa jag andfått mellan kyssarna.

”Jag älskar dig.” sa han och stoppade kyssandet, han kollade på mig och kysste mig sedan åter igen.

 

Bra/Dåligt?

Mer/Sluta?


Förlåt för att det inte blev något igår, men hade en massa läxor som jag var tvungen att göra då. Men iallafall så kom det nu. I slutet blev det kanske lite dramatiskt. Säg vad ni tycker. Förresten vad tycker ni om den nya designen?


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer mer mer mer:D

2010-10-18 @ 22:18:54
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Lina

awwss va bra ;D

2010-10-19 @ 18:54:15
URL: http://twilightktr.blogg.se/
Postat av: Emma

Grymt bra och designen är jätte fin! <3

2010-10-23 @ 15:19:59
URL: http://twilighteralways.blogg.se/
Postat av: Johanna/Moonlight

Det är bara så fantastiskt!!!

och såklart att vi vill ha mer!!!!

2010-10-24 @ 15:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0