Warm and beautiful

 



Warm and Beautiful

Kapitel 17

Renesmees perspektiv

Planeringar

 

Han pressade sina läppar hårt mot mina. Hans läppar formades efter mina, som om vi var skapta för varandra. Jag upphörde kyssandet och log mot honom.

”Kan vi gå ut och prata?” sa jag med ett leende på läpparna. Han omfamnade min hand i sin och vi gick ut, vi gick längs stigen ner till stranden. Jake satte sig ner på en klippa och jag satte mig automatiskt ner bredvid honom. Han la armen runt min midja och jag lutade huvudet mot hans axel.

”Jake...?”

”Ja?” sa han och tog min hand i sin.

”Jag är ledsen över att jag bara viftade iväg dig sådär igår.” sa jag nedstämt. Han släppte taget om min midja och satte sig med kroppen mot min.

”Renesmee.” sa han och gjorde en kort paus. ”Jag kommer alltid älska dig, och jag finns här hos dig ifall du behöver någon att prata med. Jag kommer alltid finnas vid din sida oavsett vad. Du är mitt allt. Utan dig vet jag inte vad jag skulle göra.” han log svagt mot mig och kysste mig sedan.

”Men en sak som vi borde prata lite om, även runt omständigheterna, är den där ringen jag gav dig. ” sa han och log. Jag kollade ner på våra ihop flätade händer och svalde en klump.

”Vad är det? Har du ångrat dig?” sa Jake, och han lät besviken på rösten.

”Nej, nej, nej! Det känns bara lite konstigt och att Alice ska få planera det mesta med bröllopet är lite nervöst.” Jag skyndade mig att försäkra honom att jag inte hade kalla fötter inför bröllopet. Jake flinade, antagligen av tanken att Alice skulle anordna bröllopet.

”Borde vi inte börja planera lite? Som var vi ska vara. Om vi ska ha stort eller litet bröllop, och speciellt vilket datum?” sa han.

”Jo, det har du rätt i, men skulle vi kunna gå inomhus? Jag fryser.” sa jag och huttrade till, då vinden ven i mitt hår. Jake nickade och vi reste oss upp och gick hand i hand hem till Billy. Vi gick in på Jakes rum och jag la mig på hans säng medan han rotade fram ett kollegieblock och penna ur hans stökiga skrivbordslåda. Han satte sig ner på sängen.

”Jaha, vart ska vi börja?” sa han.

”Jake, en sak bara, vi fixar inte så jätte mycket. Bara grunden okej? Jag vill inte ta bort det roliga för Alice.” sa jag och log.

”Visst.” sa han och log. Jag satte mig upp bredvid honom och la kollegieblocket i mitt knä.

”Jaha. Vi kan väl ta och börja med datumet. ” sa jag.

”Mm, det är den sextonde april idag. Någon dag i juli?” sa han och kollade ner på mig.

”Mm, tionde?” sa jag och började anteckna i blocket.

”Ja, det blir ju perfekt.” sa han och kysste mig. Jag stannade upp i kyssandet och satte mig upp.

”April, maj, juni, juli.” sa jag och sedan tystnade jag. ”Men det är ju nästan bara tre månader tills dess.” Jag kände hur min röst lät osäker. Jacob kramade ömt om mig och viskade-:

”Det lär ju gå rätt snabbt och du kan alltid backa ur. Jag vill bara se dig lycklig.”-i mitt öra. Jag nickade tomt för mig själv och vände mig om med kroppen mot honom och började ivrigt kyssa honom.

”Jag älskar dig.” sa jag mellan kyssarna.

”Jag älskar dig mer.” Jake stannade upp och rätade på sig.

”Okej, kan vi koncentrera oss på en sak i taget?” frågade han och log. Jag nickade och satte mig upp.

”Tionde juli. Ska vi bara bjuda våra familjer, och närmaste vänner? Det blir ju rätt många ändå, jag har alla i flocken och du har din familj.” sa han med ett annorlunda tonfall.

”Nej, men jag skulle tro att det räcker. Inget stort och maffigt bröllop, bara ett litet med familj och vänner.” sa jag. Jake nickade instämmande och sa:

”Var ska vi ha bröllopet? Inomhus eller utomhus?”

”Utomhus, det är ju sommar och allt då.”

”Okej, jag är inte direkt så duktig på det här med bröllop..” sa han och jag avbröt honom.

”Men det är Alice.”

”Ja, vi åker väl hem till dig och pratar med henne.” sa han och reste sig.

”Papprena, vi tar väl med dom?” sa han och jag nickade och gick tillbaka till hans rum och tog dom. Vi satte oss i min bil och jag startade den spinnande motorn, gruset yrde runt om oss och jag åkte ut på landsvägen.


Bra/Dåligt?

Mer/Sluta?

Förlåt, för att det tagit så lång tid, men nu har jag på börjat kapitel 18 så det kommer någon gång i nästa vecka. Men hur blev detta kapitel. Vill veta vad ni tycker. Hoppas ni inte slutar läsa min fanfiction bara för att det kommer upp så sällan. Men jag har knappt tid, men jag kommer inte sluta..


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer emr emr _:D

2010-11-07 @ 19:49:38
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: becka ;)

den är såå bra:P

läs gärna mina noveller..

"ögonen i mörkret" är lite som twilight.. i alla fall senare i den..

2010-11-07 @ 19:52:21
URL: http://beckolino.blogg.se/
Postat av: L

jag tycker absolut att du ska skriva mer. jag går in på+ idn blogg minst en dag/dag för att kolla om du har skrivit något mer.

2010-11-08 @ 17:21:50
URL: http://twilightandvampires.blogg.se/
Postat av: Amanda

åh du, du e jätte duktig!!

asså om du skulle gått i min klass så skulle min svenska lärare blivit överlycklig över en sån elev som du haha fast du är ett år yngre men du skriver as bra!! du måste försöka bli klar med kapitel 18 snart så jag kan läsa vidare:D

2010-11-12 @ 16:36:39
Postat av: jag(L)Twilight

skriv mer nu!! hahah!

det är jätte bra!!! VÄRLDENS BÄSTA blogg<33333(L)

2010-11-12 @ 18:25:55
Postat av: Johanna/ Moonlight

Den är jättebra din fanfiction:) Mer!!

2010-11-12 @ 22:36:27
Postat av: Ina

Asså i vilket kap friade jake till nessie?? har jag missat det?

<3

2010-11-13 @ 20:13:47
URL: http://inasdag.blogg.se/
Postat av: Blogg Josse

Till Ina: Du har nog missat det, i kapitel 11 händer det lite grejer, Jake friar inte direkt då men läs det så förstår du ;) Kram!

2010-11-14 @ 16:56:56
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: becka ;)

när kommer näst?? länmgtar såå.. <3

skulle du vilja göa ett länk byte?? ;)

mejla mig om du vill.. :P

2010-11-21 @ 12:50:40
URL: http://beckolino.blogg.se/
Postat av: MATHIZ

undrar bara när nästa kommer???? det va väldigt länge sen.......

2010-12-06 @ 15:48:13
URL: http://mathiz.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Skiiitbra :)

(Y)

2010-12-06 @ 18:04:02
Postat av: Twihards - En blogg om Twilight

SV: Ja, det har du rätt i. Jag tänkte inte på det när jag skrev det. :)

2011-01-02 @ 15:30:23
URL: http://twihards.webblogg.se/
Postat av: Johanna

du har så rätt så. hatar också sånt. Många är ju ofta avundsjuka. Jag har det väldigt tufft i mitt liv nu har haft det hela livet sen bloggar jag på 3 andra bloggar med. Är ägare till alla dom 3 med.

2011-01-25 @ 20:23:40
URL: http://thetwilightsagaa.blogg.se/
Postat av: Twiinfo

Du skriver en jättebra fanfic fortsätt så ;)

2011-02-12 @ 22:03:31
URL: http://twiinfo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0