Warm and beautiful

 



Warm and beautiful

Kapitel 1

Livet

Bellas perspektiv

 

Jag såg henne komma springande mot oss. Hon glittrade i en svag nyans från solens strålar som studsade mot hennes hy, där hon sprang över ängen. Vi gick henne till möttes. Jag omfamnade henne mjukt.

”Åhh, Nessie!” mumlade jag in i hennes mjuka brons färgade hår. Edward kysste henne lätt på hjässan och tog tag i min hand. Vi gick mot Esmes och Carliseles hus. Alla var ut spridda i huset. Jag gick fram till Alices sida, där hon stod lutad mot trappan. Edward slank upp vid min sida och Renesmee gick fram och satte sig i Roses famn. Jag lutade huvudet mot Edwards axel och han kysste mitt hår.

Tiden gick och Edward och Alice bestämde sig för att spela en omgång schack.

Det var otroligt underhållande att se. Dom flyttade nästan aldrig pjäserna. Dom satt bara där, som statyer. Nessie hade nu fyllt sex år. I utseendes vis var hon ungefär sexton år. Ett år kvar. Sen skulle hon inte växa mer. Efter att Edward och Alice spelat utan någon framgång gick vi hem. Vi stoppade om Nessie och gick in till vårt sovrum.

”Värst vad tyst du har varit idag.” sa Edward och började ivrigt kyssa mig från halsen och upp mot munnen.

”Tankarna har snurrat.” sa jag och började ivrigt besvara kyssen.

”Är det något du vill dela med dig av?” fick han fram mellan kyssarna. Jag lugnade mig lite.

”Jag vet inte riktigt. Jag är bara orolig för Nessie.”

”Varför? Jag håller ju koll på henne.” sa han och knackade sig själv i huvudet.

”Ja, jag vet. Det är väll bara jag som har för mycket tomrum.” Han nickade till svar och drog ner mig i sängen. När solen steg upp över träden hörde vi ett knackande på dörren. Nessie.

”Kan jag komma in?” frågade hon och öppnade dörren på glänt.

”Ja.” svarade Edward. Hon kom in och satte sig på säng kanten.

”Jo. Så här att. Ja kan ni försöka att vara lite tystare. Jag är trots allt en halv vampyr. Jag har rätt bra hörsel.”

”Ja. Förlåt, vill du ha frukost?” sa jag och kravlade mig upp ur sängen.

”Visst.” sa hon och gick ut. Jag lagade snabbt ägg och bacon. Bredde en smörgås. Och tog fram juice. Hon åt upp allt och åkte till skolan.



Bra/Dåligt?

kommentera


Kommentarer
Postat av: Tati

Det var bra :D Jag läser och kommenterar! ;)

//Tati, 12-årigt twilight-fan :)

2010-06-27 @ 16:42:23
URL: http://thebeautifulbluebutterfly.blogg.se/
Postat av: Ina

Åh vilken underbar historia:)

kram

2010-10-19 @ 18:53:25
URL: http://inasdag.blogg.se/
Postat av: Johanna/ Moonlight

Det var jättebra ska verkligen att följa denna berättelse;)

2010-10-23 @ 22:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0