Warm and beautiful



Warm and Beautiful

Kapitel 7

Val

 

”Jake vad?” sa jag och kollade på honom.

”Det är nog bättre om vi går hem till mig. Jag måste visa dig en sak.” han lyfte upp mig i sin famn och joggade iväg. Jag blundade och kurade ihop mig. När vi kom fram satte han ner mig. Vi gick in i tystnad och jag satte mig på en stol i köket.

”Billy! Var är den där boken du vet?” ropade han gnom huset. Billy kom rullande mot honom.

”I arbetsrummet. I någon av alla dom där lådorna.” Jacob nickade och gick mot arbetsrummet.

”Det var länge sedan man såg dig här.” sa han och rullade fram till mig.

”Ja, jag vet.” sa jag och kollade på honom.

”Hur är det med Bella?” frågade han.

”Bara bra.” sa jag och Jake kom in i rummet. Han bar på en brun, sliten bok.

”Du hittade den.” sa Billy och rullade mot tv rummet.

”Ska jag inte köra dig till Charlie?” frågade Jake.

”Det är ju ändå bara försnack och jag ska ju ändå lämna Nessie.” sa han och gick efter Billy.

”Visst. Men då får vi skynda oss.” sa Billy och stängde av tv:n.

”Ja ja. Nessie kommer du?” frågade Jake och jag reste mig och gick efter dom. Vi fick träng in oss lite i Jacobs bil.

”Nessie är så liten så det går allt.” sa Jake och startade motorn. Han körde upp på Chralies uppfart och vi gick in. Jag steg på och ropade:

”Hallå!”

”Jag är här!” ropade Charlie från vardagsrummet. Jag klev in och satte mig i fåtöljen lite längre bort.

”Hur är det med dig Nessie?” frågade han, med blicken fortfarande på tv:n.

”Bara bra.” sa jag och Jake och Billy kom in. Jag reste mig upp och gick mot köket. Jag tog ett äpple från kylen och satte mig på en stol. Jake kom in och lutade sig mot väggen.

”Ska vi dra eller?” sa han och log.

”Visst.” sa jag och reste mig.

”Hälsa Bella och Edward.”sa morfar och jag kramade om honom och sa hejdå till Billy innan vi åkte iväg. Jacob stannade till vid trottoaren och stängde av motorn. Han sträckte sig över mig till handsfacket, där han lagt boken han tagit med.

”Nessie, jag vill att du ska läsa den här. Ring mig sedan. Så förklarar jag resten. Det är lättare för mig om du vet lite mer.” sa han och gav mig boken. Han startade motorn och vi rullade in på grusvägen genom skogen. Han stannade utanför huset och lät motorn rulla.

”Ring mig när du läst boken, okej?” sa han och kysste mig lätt på pannan. Jag nickade till svar och gick ut ur bilen. Jag gick med sakta steg till dörren. Öppnade den och ropade:

”Hallå!” inget svar. När jag kom upp på mitt rum såg jag en vit lapp på sängen.

''Vi är hos Rose och Emmett. Kommer snart. Puss, mamma.'' stod det på lappen med stilig handstil. Jag satte mig i fåtöljen i hörnet av mitt rum och började bläddra i boken. Det var en gammal och sliten. På framsidan stod det: ''quileute legends'' med stora svarta bokstäver. Jag kom fram till ett stycke där det stod: ''prägling'' högst upp. Jag läste igenom det noga. Jag förstod det inte direkt. Plötsligt hoppade jag ur fåtöljen när min mobil ringde. Jag tog upp och svarade:

”Ja, det är Nessie.” sa jag.

”Hej, jag skulle ringa.” sa Corbin från andra änden.

”Ja juste. Hittade du någon bra film?”

”Nja, kanske. Kommer inte ihåg vad den hette men den handlade om kärlek och ja som vi sa en blandning av kärlek och komedi. Det blir väl bra. Om jag köper biljetterna kan du väl betala popcorn och dricka?” frågade han.

”Tvärtom. När hämtar du mig?” sa jag.

”Ehh okej. Klockan halv sex?” frågade han.

”Visst. Och när börjar bion?”

”Kvart över sex.” sa han.

”Okej, det blir bra. Då ses vi senare.” sa jag.

”Ja. Ses!”

”Ses.” sa jag och la på. Jag satte mig till rätta i fåtöljen och läste igenom det sista. Jag stoppade undan boken när mamma och pappa kom hem och gick till köket.

”Hej. Vad har ni gjort då?” sa jag.

”Varit hos Emmett och Rose. Såg du inte lappen jag skrev?” frågade mamma.

”Jo, det gjorde jag allt. Men lite mer detaljerat, vad gjorde ni?”

”Pratade mest. Vi jagade lite också.” sa pappa.

”Okej. Ehh får jag gå på bio ikväll?” frågade jag.

”När?”

”Bion börjar kvart över sex. Men Corbin hämtar mig halv sex.”

”Själv klart.” sa mamma innan pappa hann säga något.

”Du ska få pengarna till biljetterna.” sa pappa och gick till deras sovrum och kom tillbaka med två hundra.

”Det borde räcka.” sa han och gav mig dom.

”Tack.” sa jag.

”Är du hungrig?” frågade mamma som redan börjat laga mat.

”Lite.” medgav jag och gick upp på mitt rum. Jag la pengarna i min plånbok och la fram kläder. Jag ringde hem till Jacob. Han svarade efter en signal.

”Hej!” sa han och jag hörde att han var glad.

”Hej. Du jag har läst boken. Men jag fattar inte så mycket och jag ska på bio vid sex så jag tänkte om vi kan träffas efter det.” sa jag.

”Visst. Inga problem. Ring när du kommer hem.” sa han och det blev tyst.

”Det ska jag.”

”Hej då.” sa han.

”Hej då.” jag la på och gick ner. När jag kom till köket kände jag doften av pannkakor.

”Mums!” sa jag och började duka till mig.

”Socker finns här.” sa mamma och pekade på socker burken.

”Tack.” sa jag och ställde den på bordet. Jag åt fem pannkakor sen tog jag på mig kläderna. Jag la fram kläder för att kunna vara ute sen. Troligen skulle Jake vilja gå på en promenad eller sitta i bilen. Jag bläddrade igenom boken igen och stannade återigen upp vid ''prägling''. Det var så tilltalande. Det var något med det. Jag förstod det mesta av det. Att det var som att man bara såg en person och förstod att den personen var den rätta. Ungefär. Jag stängde igen boken och la den under kudden. Jag kastade en blick mot klockan. Hon var redan tjugo över fem. Jag la plånboken och mobilen i en väska och gick ner.

”Han kommer strax.” sa pappa som kollade på något tv program. Som han nog inte ens var intresserad av. Jag gick till mamma som var i deras sovrum.

”Ja juste. Jag skulle hälsa från morfar.” sa jag till mamma.

”Vad gjorde du där?” frågade pappa som kommit fram bakom mig.

”Jag och Jake lämnade Billy. Det var någon match.” sa jag.

”Okej.” sa han och gick fram till mamma.

”Det är till dig.” sa pappa och kramade om henne. Jag öppnade dörren precis när Corbin skulle ringa på.

”Ska vi åka?” frågade jag.

”Ja.” sa han och vi gick till hans bil.

 Bra/Dåligt?

Mer/Sluta?

kommentera!

Som sagt det blev ett extra långt kapitel. När jag skrev färdigt det på open office blev det tre sidor och lite mer;)


Kommentarer
Postat av: MATHIZ

absolut mer!!!

den va jätte bra fortsätt med så här långa det är lagom!

längtar tills nästa spännande med jake och allt!<333



MATHIZ

2010-06-22 @ 12:49:33
URL: http://mathiz.blogg.se/
Postat av: Anonym

absolut mer!!!

den va jätte bra fortsätt med så här långa det är lagom!

längtar tills nästa spännande med jake och allt!<333



MATHIZ

2010-06-22 @ 12:57:09
Postat av: Josse

tack:) Alla fina kommentarer betyder jätte mycket:)<3

<3

<3

<3

<3

<3

<3

<3

2010-06-22 @ 13:35:04
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: josse ( inte blogg josse)

det var jätte bra fortsätt så

2010-06-22 @ 19:37:26
Postat av: Sofie

sv; jaa.. tror det kommer bli riktigt bra scener där inne :)

2010-06-23 @ 11:04:36
URL: http://thetwilightsagaa.blogg.se/
Postat av: Paulina

fortsätt ! det var jätte bra !!!!

vill verkligen läsa mer !

2010-06-23 @ 22:00:56
Postat av: Josse

till Sofie: Ja det kommer det verkligen! en av höjd punkterna!:)

2010-06-23 @ 23:01:35
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Den är BÄST fortsätt !!!! Vill läsa mer :D

2010-06-24 @ 09:54:44
Postat av: Blogg Josse

Kommer en fortsättnig senare idag eller imorron:D

2010-06-24 @ 13:20:09
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: anonym

fortsätt nu tack!!!:))

2010-06-26 @ 17:53:34
Postat av: MATHIZ

vad kul att du fått så många komentarer/läsare!

skulle inte du länka till mig jag hjälper dig lite på traven!

gå in på länkar ohc så står det "skapa ny länk" elr "ny länk" klicka på det och sen står det typ "sökväg" då skriver du http://mathiz.blogg.se sen under det står det "alias/namn" då kan du skriva MATHIZ bara!

under det står det typ "beskrivning" där behöver du inte skriva något sen klickar du bara på spara! då ska det funka!! jag har länkat till din blogg så då har paulina fått reda på den här fanfic:en

lycka till !!

kommer del 8 idag?

längtar!



MATHIZ

2010-06-27 @ 10:07:14
URL: http://mathiz.blogg.se/
Postat av: Blogg Josse

Till Mathiz: så nu har jag lagt till dig som en länk:) ska fösöka skriva mer idag:)

2010-06-27 @ 13:49:30
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Blogg Josse

Om det är någon som har tråkigt eller så, så kan ni gärna få göra en hedder till mig:D Ni får själva bestämma bilder och så:) Som liksom passar till min berättelse:)

2010-06-27 @ 13:50:45
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Tati

Jag vet inte hur man gör en header :S

2010-06-27 @ 16:46:31
URL: http://thebeautifulbluebutterfly.blogg.se/
Postat av: Josse

okej......

2010-06-27 @ 21:02:29
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Sofie

sv; älskar den med.. sjuukt fin :)

2010-06-27 @ 22:32:15
URL: http://thetwilightsagaa.blogg.se/
Postat av: MATHIZ

nu tror jag att alla hoppas på en fortsättning!

kommer du att göra oss lyckliga idag elr imorgon???

2010-06-28 @ 10:58:38
URL: http://mathiz.blogg.se/
Postat av: Anonym

imorgon kommer ni bli lyckliga :)<3

2010-06-28 @ 19:03:26
Postat av: Blogg Josse

Imorgon kommer ni bli lyckliga! :) <33

2010-06-28 @ 19:14:36
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Mattis

jag vill ha nästa kapitel nu!!! du äger på att skriva <3

2010-06-28 @ 21:03:23
Postat av: Blogg Josse

Naaw tack så jätte mycket! Ska fösöka skriva mer men du vet när det är fint väder utomhus äre inte så jätte kul att sitta inne vid datorn. Om ett tag kommer ni inte få en berättelse på några veckor för jag åker till Göteborg över nästa helg sen så åker jag till min mormor och morfar, kusinerna och så. Till mormor och morfars sommarstuga. Men igår när jag var uppe på stan så köpte jag ett sort skrivhäfte så jag kan skriva så kommer det ju säkert flera kapitel=D Ja vi får se men jag tror nog det kommer komma flera kapitel när jag kommit hem från mormor och morfar då lägger jag upp alla på en gång. Efter jag skrivit dom från blocket till datorn då da:)<33

Ha det bra!

2010-06-29 @ 11:01:58
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: MATHIZ

så om jag fattat rätt så får vi inte del 8 förrän om ungefär 2-3 veckor?

2010-06-29 @ 13:58:33
URL: http://mathiz.blogg.se/
Postat av: Blogg Josse

nej. idag men sen så blire väl ett låångt kapitel nio innan jag åker men kapitel tio och frammåt kommer inte på ett tag...

2010-06-29 @ 16:25:11
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Sofie

Du är verkligen jätteduktig för att bara vara 12 år.. tycker den är jättebra verkligen :D men guuud vad lessen jag kommer bli om hon inte väljer Jacob, då går jag å dränker mig ;D haha! fortsätt skriva, du är jätteduktig :)

2010-06-29 @ 17:06:06
URL: http://thetwilightsagaa.blogg.se/
Postat av: Blogg Josse

haha tack så jätte mycket:) ja vi får se vem hon väljer.. haha jag vet! haha

2010-06-29 @ 19:22:36
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Blogg Josse

Jag är ledsen att det inte har kommit ett kapitel ännu. Men ja har varit mkt med kompisar och så. Och plus jag har inte kunnat sitta stilla. Det var ju eclipse bio premiör igår! Åhh den var sååå bra. Men det var en besvikelse för mig att delen då Alice kidnappar Bella inte var med! Annars var den toppen!:) Kommmer ett långt kapitel lite senare:)<33

2010-07-01 @ 16:31:43
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: matttis

Det var ju femtusen år sedan senaset kapitel kom ut!! När kommer nästa jag längtar skit mkt!!!!!!!!!!!!! Så snälla, för du äger verkligen på att skriva och jag orkar inte vänta mer, och jag tror inte det bara jag som tycker det.

2010-07-06 @ 11:23:30
Postat av: Blogg Josse

Tack så mkt! Hela helgen har jag varit borta och så. Men jag har skrivit typ 8 sidor i ett stort block som jag håller på att skriva över till datorn:) Så det kommer nog snart...

2010-07-06 @ 13:00:11
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: josse ( inte blogg josse)

aaaaa jag längtar asså varje dag har jag kollat med det har inte kommit någon nu du är sjukt bra snälla sluta aldrig när denna är slut vull jag att du ska börja med en ny fanfic men jag hoppas att din aldrig tar slut

2010-07-06 @ 17:21:36
Postat av: Blogg Josse

Tack så jätte mycket för alla fina kommentarer. Det gör mej verkligen tårögd! Ska försöka skriva resten till datorn nu. Så får ni ett långt kapitel:) <3

2010-07-06 @ 18:30:24
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Blogg Josse

Tack för alla fina kommentarer, jag blir verkligen tårögd! Ska skriva över resten till datorn nu så ni får ett extra långt kapitel sen! Tack en än gång!<3

2010-07-06 @ 18:32:45
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Johanna/Moonlight

Exellent!!!!

2010-10-24 @ 10:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0