Warm and beautiful

 



Warmand beautiful

Kapitel 6

Möjligheter

 

Mister Brown satte på någon gammal film. Filmen var inte direkt bra men det var bättre än att jobba. Mina hjärna behövde inte direkt arbeta. Jag vaknade av att klockan ringde. Jag kollade mig runt om och vissa fnissade och vissa gav ingen uppmärksamhet.

”Du somnade va?” sa Sofie och vi samlade ihop våra böcker.

”Ja, ja jag tror det.” sa jag sömnigt. Vi sa hej då och gick mot våra skåp. Jag bytte böckerna mot väskan med idrotts kläderna och gick mot idrotten. När jag kom in i omklädningsrummet hörde jag några tjejer prata.

”Alltså jag tycker Nessie kan ta och välja kille. Hon har ju liksom typ tre. Den där indian killen, han nya och så Corbin.” sa en av tjejerna. Jag ställde mig bakom dörren och öppnade den på glänt.

”Ja asså. Det räcker ju med den där indian killen för henne. Asså har ni sett hur ni sett hur han kollar på henne?” sa en annan tjej.

”Ja det är ju liksom det man vill ha. Att hon inte nöjer sig med det. Hon ska vara glad för det hon har. Någon annan kan ju få Corbin typ.” sa en annan tjej, som jag hörde vem det var. Jenny. Hon hade varit hemligt kär i Corbin i år. Men aldrig vågat göra något åt det. Några andra tjejer kom in och dom klev rakt på. Jag tog min chans och gick efter dom. Jag bytte om och gick in i till idrotts salen.

Mister Brown som vi hade i idrott och engelska satte upp badminton nät.

”Värm upp.” sa han och vi började jogga runt honom i en vid ring. Först körde vi som rull pingis fast med badminton. Sen delade mister Brown in oss i fyra lag. Två lag på varje plan. Mitt lag vann alla förutom en match. Jag kunde inte riktigt koncentrera mig efter vad jag hört dom där tjejerna sagt. Jag duschade och klädde på mig snabbt. Hämtade böcker jag behövde ha med mig hem och gick mot parkeringen. På långt håll såg jag Jake med motorcykeln. Bredvid honom stod någon annan. Jag gick närmare och såg att det var Quil. Dom fick syn på mig och vinkade. Snabbare satte jag fart mot dom. Quil kramade om mig och jag kände hur mina kinder blev alldeles röda.

”Nessie du borde komma till oss någon dag. Istället för att Jake hela tiden ska tillbringa sin tid här. Vi vill ju ha honom hemma.” sa Quil och log.

”Ehh, visst.” sa jag och kollade ner i marken.

”Så ska det låta.” sa Quil.

”Måste dra. Men vi ses.” sa han och sprang mot skogen.

”Hoppa på.” jag drog benet över motor cykeln och han startade den brusande motorn. Han stannade utanför huset.

”Lämna grejerna så åker vi någon stans. En stund bara.” sa han. Jag gick in och lämnade mina saker på mitt rum. Skrev en lapp och tog mobilen och nycklarna med mig. Ifall.

”Vart vill du åka?” frågade han och startade motorn.

”Reservatet.” viskade jag i hans öra.

”Okej men Edward kommer inte bli glad.” sa han och satte fart. Vi var där på mindre än tio minuter. Jacob pressade hela tiden motor cykel till den yttre. Så snabbt den kunde åka skulle vi åka. Vi stannade utanför Jacobs hus och han parkerade motor cykeln vid garaget. Vi gick mot stranden i tystnad. Han greppade tag om min hand och styrde mig bort mot ett ned fällt träd. Han satte sig ner och klappade på stocken. Jag satte mig ner och lutade mig mot honom. Han var så varm.

”Nessie, jag vet inte hur jag ska börja.” han tystnade och kollade ut mot horisonten.

”Jag har något jag måste berätta för dig. Och jag tror du är gammal nog att förstå.” sa han. Jag lyfte min hand mot hans kind och visade honom vad jag hört på morgonen.

”Ja det är något viktigt jag måste berätta men jag vet inte riktigt hur jag ska förklara.” sa han. Han la armen runt min midja och strök undan mitt hår.
”Jag vet inte om du besvarar mina känslor men.” han tystnade och tog tag i min hand.

Bra/Dåligt?

Kommentera!

Vill ni ha en fortsättning?


Det blev rätt kort men det kommer en fortsättning om ni vill ha....


Kommentarer
Postat av: MATHIZ

absolut vill vi ha en fortsättning!!

önska bara att dem kan bli lite längre än vad dem är ;D

den här va jätte bra!!

2010-06-21 @ 08:05:30
URL: http://mathiz.blogg.se/
Postat av: Josse

ska försöka göra dom längre...

2010-06-21 @ 11:10:08
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: MATHIZ

vet du hur man lägger till länkar?? ifall kan du lägga till mig som länk på din blogg så lägger jag till dig sm en länk på min blogg? är det okey??



MATHIZ

2010-06-21 @ 13:57:00
URL: http://mathiz.blogg.se/
Postat av: Josse

ja visst. man skriver väl bara namnet på bloggen/hemsidan:) Du ta mkt kort när du är på hovet idag. Vill också dit men fick inte tag på någon biljett:(( SÅÅÅÅ AVUNDSJUK!

2010-06-21 @ 17:11:09
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: josse(inte blogg josse)

heej jag har kommenterat en gång innan men sen skrev du aldrig någon ny sen i dag kollade jag på dina komentarer och tänkte viken tur att du inte har slutat skriva och jag vill att du skriver en ny så fort som möjligt

2010-06-21 @ 17:45:22
Postat av: Josse

till joss: Ja jag håller på att skriva kapitel 7 nu. Det kommer bli ett extra låångt kapitel:)

2010-06-21 @ 19:35:32
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Josse

Josse**

2010-06-21 @ 19:35:57
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: MATHIZ

jaa då jag tog massor med kort kolla bara in min blogg;D

bra att vi kan länka till varann;D

kul att du skriver 7:an hörde att den skulle bli extra lång! (as glad!jippie!) längtar efter att få läsa den!!

2010-06-22 @ 11:01:32
URL: http://mathiz.blogg.se/
Postat av: Josse

Såg bilderna och så. Är såå himla avundsjuk!

2010-06-22 @ 11:09:37
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: MATHIZ

mm.. det va kul tråkigt bara att dem bara va där i en halvtimme! och den halvtimmen skrek folk som bara den (inte för att jag inte gjorde den;D)

2010-06-22 @ 11:15:20
URL: http://mathiz.blogg.se/
Postat av: Mattis

Jag vill ha en fortsätting och det är fort!! =) den här berättelsen äger ju!!! fortsätt så <3

2010-06-24 @ 19:53:03
Postat av: Johanna/Moonlight

Det är bara så bra!!!

2010-10-24 @ 10:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0