Warm and beautiful

 



Warm and beautiful

Kapitel 5

Filmkväll

 

När vi började närma oss saktade han av. Han körde fram till trottoaren och bromsade in.

”Jag hämtar dig när du slutat.” sa han och kysste mig på pannan.

”Mm. Måste prata med dig då.” sa jag och kramade om honom. Jag klev av och gav honom hjälmen.

”Tack för skjutsen.” sa jag och gick upp mot skolan. Vid en bänk mötte jag Sofie.

Hon började hoppa upp och ner.

”Vad ville han igår?” sa hon och vi gick och satte oss vid en stor björk.

”Bara lära känna mig lite.” sa jag undvikande.

”Men säkert! Snälla Nessie säg! Jag lovar att inte säga.”

”Men det är sant. Han känner mig mer och jag känner honom.” sa jag.

”Mm, visst. Vi tar det en annan gång då.” sa hon och sprang till en tjej som jag hade svenska med, Jenny. Dom började genast fnissa.

”Tja!” jag vände blicken bakåt och där stod Corbin.

”Tjena!” sa jag och klappa med handen på marken. Han förstod vad jag menade. Och satte sig ner.

”Vill du följa med och se en film ikväll?” sa han och kollade med nära inpå valp ögon.

”Ja, det är klart.” sa jag. Mest för att inte göra honom besviken.

”Jag ringer dig i efter middag. Och vi kan väll bestämma film på lunchen, okej?” sa jag och reste mig.

”Det blir bra.” sa han och vi gick mot våra lektioner. När vi på morgonen skulle ha SO med mr Smith. Lektionen gick snabbt. Och plötsligt ringde klockan ut. Nu var det av till svenskan. Jag bytte böcker och gick mot svenska salen. När jag kom in i salen satt Jenny vid mitt bord och viftade dit mig. Miss Winston kom in i rummet. Denna lektion skulle vi som vanligt jobba i våra böcker. Hela tiden försökte Jenny få fart på mig. Men jag hade inte lust att prata. Och det ända hon ville veta var om Benjamin. Vad han ville igår på lunchen och om vi var vänner och så vidare.

”Han är en mystisk kille. Om du vill lära känna honom bättre gå och prata med honom.” och efter det blev hon tyst. Det enda hon frågade om på resten av lektionen var om hur man gjorde i boken. När det ringde ut små sprang jag ut ur klass rummet. Det hade börjat dugg regna så jag tog en pärm över kroppen och sprang mot biologi salen. När jag kom in satt Corbin redan vid vårt bord. Han log mot mig och jag stapplade in i rummet.

”Vilken slags film ska vi se ikväll då?” frågade han när jag suttit mig ner.

”En blandning av kärlek och komedi kanske. Eller någon mer spännande film jag vet inte riktigt.” sa jag och andades ut.

”Okej vi kan ta en kärleks komedi. Jag kan kolla om det finns någon bra som går nu. Efter skolan då.”

”Det blir bra. Du har mitt nummer va?”

”Så klart.” sa han och miss Harper kom in i rummet. Hon hade en tv med sig som hon rullade in. Det var något vi skulle ha prov om, om två veckor.

”Glöm inte provet nu.” sa miss Harper och det ringde ut. Corbin och jag gick mot cafeterian och ställde oss i kön.

”En skagen smörgås, en flaska vatten och ett äpple, tack.” sa jag och tog emot brickan med min mat. Vi gick mot vårat bord och slog oss ner.

”Han stirrar på dig igen!” viskade Sofie i mitt öra. Jag vände mig om och log.

”Hetsa inte upp dig så.” sa jag och sneglade mot Benjamin. Jag log mot honom igen och han log tillbaks. Jag åt upp och lämnade brickan. När jag vände mig åt Benjamins håll var han borta. Mitt leende bleknade och jag gick ut ur cafeterian.

Jag såg en skymt av honom bland alla elever. Jag satte fart fram mot honom.

”Stanna!” viskade jag. Han vände sig om och stannade. Jag trängde mig förbi folk massan och vi gick mot en bänk.

”Hur är det?” frågade jag och satte mig på bänken. Han satte sig bredvid. Närmare än igår.

”Bra. Hur är det själv?”

”Bara bra.” sa jag och log. Vi satt där tysta ett tag. Att bara få sitta bredvid honom var nog. Vi pratade lite smått bara.

”Vi borde gå till våra lektioner nu.” sa han efter en stund.

”Ja. Vi ses.” sa jag. Vi vinkade och gick åt olika håll. När jag kom in i engelska salen stod tv:n där. Mister Brown stod vid katedern och skrev i en bok. Jag gick till mitt bord och slog mig ner. Sofie kom in rusande genom dörren och stannade upp. Mister Brown harklade och Sofie sprang fram och satte sig bredvid mig.


Bra/Dåligt?

Kommentera!


Kommentarer
Postat av: MATHIZ

kul att du fått igång en ny blogg nu!!!!

längtar efter fortsättningen!

kommer att följa din blogg nu!!!;D

jobba på så!!!!!



<3MATHIZ<3

2010-06-19 @ 18:03:04
URL: http://mathiz.blogg.se/
Postat av: Josse

svar till Mathiz:tack. jätte kul att du tycker det är bra och så..



<33333

2010-06-20 @ 13:48:48
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Johanna/Moonlight

Det är jättebra!!!

2010-10-24 @ 10:42:14
Postat av: becka ;)

jättebra.. men läser de svenska i usa???? det kändes lite fel...

2010-10-27 @ 18:19:26
URL: http://beckolino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0