Warm and beautiful



Warm and Beautiful

Kapitel 10

Rida

 

Jag skakade lite på huvudet.

”Jag tar det försiktigt, små springer bara.” försäkrade han mig.

”Okej, men försiktigt.” sa jag. Han nickade allvarligt och började ta av sig shortsen. Jag svalde en klump i halsen. Jake naken här? Han hörde att jag svalde en klump och skrattade.

”Okej.” sa jag, mest för mig själv. Han hade bundit fast shortsen runt ett slags band av något slag, runt vänstra foten.

”Jag springer in i skogen och skiftar form och så kommer jag tillbaka.” Han kysste mig och sprang sedan in bland träden. Han kom ut bland träden, i vargform. Han var så stor.

”Jake.” viskade jag. Han nickade tungt med huvudet och gick fram till mig. Han strök sin svans mot mig, så len och mjuk.

”Menar du verkligen att jag ska ridadin rygg?” Han himlade med ögonen och nickade. Han la sig ner, på magen, så att jag lättare skulle kunna komma upp på hans rygg. Jag satte mig upp på hans rygg. Han reste sig upp och jag vinglade till. Hans mullrande skratt ekade genom skogen. Jake började gå lite sakta. Sedan efter en stund började han springa. Jag grep tag i hans ''man'' och lutade mig mot honom. Han sprang bara snabbare och snabbare. Vinden ven i mitt hår. Jag lutade huvudet mot hans tjocka päls, och andades in den ljuva doften. Jag såg hela skogen förbi oss. Jag kunde inte urskilja ett träd, han sprang så fort. Jag slöt ögonen och höll mig fast i hans päls. Efter bara några minuter spärrade jag upp ögonen. Jag kände doften av ett rådjur och andades in. Den ljuva, goda doften av ett rådjur.

”Jacob, stanna. Jag vill äta.” Han saktade av och la sig ner. Jag klev av honom och snappade genast lukten igen. Rådjuret var bara ett antal meter längre in i skogen. Jag gick sakta närmare. Jag hörde bara rådjurets och Jakes hjärtslag och fåglarnas kvittrande sång. När jag såg hela rådjuret inom några meter, gav jag mig ner på huk. Jag satt där en liten stund och sedan gav jag på mig rådjuret. Jag bröt nacken på den och den ramlade ihop i min famn. Jag bet den vid halsen och började suga ut det färska blodet. Jake kom mot mig, han tittade bort och sedan på mig, igen. Jag njöt av blodet, som strömmade in i mig. I min kropp. I mitt blodomlopp. Nu hade jag rådjurets blod inom mig och jag kände mig i alla fall lite starkare.

”Jag är mer hungrig.” Det tömda rådjuret la jag åt sidan och reste mig. Jag gick fram till Jake och satte mig ner. Jag suckade och slöt ögonen. Jag letade efter något mer djur, här någonstans i närheten. Ungefär tjugo meter längre bort i skogen, till vänster, fick jag vitring om tre andra rådjur.

”Jag kommer tillbaks snart.” sa jag och vände mig och gav Jacob en snabb blick och sedan sprang jag mot dom snart döda djuren. Dom drack ur en rinnande bäck. Det porlande ljudet av bäcken lugnade mig. Jag var upphetsad. Min första jakt på denna vecka, och nu var det till och med helg. Att jag stått ut så länge med människo mat. I början var bara ett par dagar svårt nog med människo mat. Det är inte äckligt direkt men jag föredrar hellre vampyr ''mat'', på ''vegetariskt diet''. Jag tog ett snabbt språng och bröt nacken på den närmaste rådjuret, sedan tog jag det största. Och sedan bröt jag av nacken på den sista. Jag tog tag den största i nacken och bet den i halsen, det här blodet var mycket mer ljuvligare än den innan. Dom andra två var inte så dåliga heller, men den godaste var den största, och fetaste. Jag torkade bort blod på kinden och grävde en grop under en sten och dumpade sedan rådjuren under stenen. Sedan sprang jag tillbaka till Jacob. Han låg på marken och kollade upp på mig när jag stannade framför honom.

”Jag är klar, ska vi sticka eller ?” han nickade och jag klev upp på hans rygg. Han reste sig och jag vinglade åter igen till. Jag lutade mig mot hans päls och grep tag i hans päls, han satte fart på en gång. Sprang så fort att det kändes som om jag skulle ramla av. Jag ville säga att han skulle sakta av men det var ändå skönt. Vinden ven genom håret och doften av han fyllde min kropp. Ungefär fem minuter senare stannade han upp. Han la sig ner och jag klev av honom. Han sprang in lite längre in i skogen och skiftade form, han kom ut med shortsen på. Han gick fram till mig och kramade om mig.

”Jag älskar dig.” sa han och tog tag i min haka. Han kysste mig, höll mig hårt i sin famn. Jag kramade om honom och började kyssa honom, ivrigt. Hans tunga mot min tunga, så varm, så len, som sammet. Han formade den perfekt efter min. han släppte mitt ansikte och föll om mig. Han kysste mig lätt på pannan och sedan var det slut. Jag letade efter hans mun och var tvungen att öppna ögonen. Han kollade bort, bort från mig.

”Jake, snälla. Vad är det?” sa jag oroligt.

”Det här kommer inte fungera.” Jag tog tag i hans hand och började gå.

”Nessie, det är fel håll. Det är ditåt vi ska.” sa han och pekade till höger om oss.

”Jaja.” sa jag och gick dit han pekat. Jag stannade upp och tog båda hans händer i mina.

”Jacob. Om du inte tror det här kommer fungera, så kommer det inte det. Men om du älskar mig och vill ha mig så måste vi i alla fall försöka. För jag älskar dig otroligt mycket, och jag vill ha dig varje sekund som går.” Jag kollade allvarlig in i hans mörka ögon.

”Okej, vi ska försöka. Men jag vill bara kyssa dig, hela tiden.” sa han och jag kände hur blodet rusade upp till mina kinder. Han log mot mig, och la händerna på mina kinder.

”Okej, jag vet inte vad det är med mig. Det här kommer fungera.” sa han och lyfte upp mig. Han bar mig i sin famn, som en bebis. Medan han gick hade han hela tiden blicken fast i mig, han kysste mig flera gånger, utan att ramla, eller något sånt. Han släppte ner mig när ljuset började ta över den mörka skogen. Han tog tag i min hand och vi gick i fel riktning, i alla fall om vi skulle hem till honom.

”Vart ska vi?” jag kollade upp på honom.

”Jag vet inte, kanske till Quil?”

”Visst.” sa jag och lutade mig mot honom. Vi gick genom skogen, mot en stig längre bort. Efter att vi följt den smala stigen en bit svängde vi av till höger, och ett hus såg man, bara några meter bort. När vi kom fram till dörren, gick Jake bara in.

”Hallå!” ropade han och fösade in mig. Quil kom springande ner från trappan, han bromsade tvärt framför oss.

”Jaså, ni är här nu.” sa han och kollade på oss båda.

”Ja.” sa Jake. Jag kollade på Quil, bara shorts. Som dom brukade ha. Jag kände mig obekväm med att dom hade bar över kropp med alla förutom Jacob.

”Vad ska vi hitta på?” sa Quil ivrigt. Jacob ignorerade frågan och drog med mig till vardagsrummet.

”Ska vi kolla på nån film?” sa han och kollade upp på Quil. Han hade satt sig i tvåsitts soffan och drog ner mig i sin famn.

”Visst. Vilken slags film?” sa Quil och började rota bland en massa DVD:er.

”Ta någon rolig.” sa Jake och satte på TV:n. Quil rotade lite bland filmerna.

”Här, jag hittade en!” utbrast han och höll upp den.

”Vi tar den då.” sa Jake. Quil satte på filmen och satte sig i fåtöljen bredvid soffan.

Mitt i filmen pep det i mina byxor. Mobilen. Jag tog upp den och läste SMS:et.

Kom hem vid fem, Jacob kan också följa med. Det var från mamma. Jag kollade på klockan, halv fyra.

”Vem var det?” frågade Jacob.

”Mamma, ska hem vid fem.”

”Varför?” frågade Quil.

”Jag vet inte, det skrev hon inte.”

”Okej, jag följer med.” sa Jake, sedan ägnade vi oss åt filmen. Vid halv fem slutade den så vi sa hej då till Quil, och jag lovade honom att vi skulle komma hit igen. Sedan gick vi hem till Billy. Han satt och löste korsord.

”Hej, Nessie.” sa han och log mot mig.

”Hej.” sa jag och Jake drog in mig. Vi gick in på hans rum och han la sig ner på sängen, som nästan tog upp hela rummet. Jag kurade ihop mig i hans famn och pillade med hans fingrar. Han värmde mig, han la armen över mig och började nynna på någon låt, jag inte kände igen. Jag slappnade av och slöt ögonen. Efter bara några minuter började han snarka. Hans tyngd fick jag på mig, och en stund senare började jag svettas. Jag försökte få bort honom från mig, men det gick inte. Hela han låg på mig. Jag låg undertryckt under honom.

”Jake, snälla....Kan....inte...and..as!!!” Jag försökte röra på mig, så att hans skulle vakna, men jag kunde inte ens röra mig. Jag tog ett djup andetag och försökte åter igen få bort hans arm.

”Jacob snälla!” nästan skrek jag.

”Va, va?” Han tog bort armen från mig och jag reste mig upp.

”Du somnade, och jag fick ingen luft.” sa jag.

”Förlåt.” Jag kollade på klockan, tio i sex.

”Ehh, vi borde sticka.” sa jag och kollade menande på klockan. Han kollade på den och spärrade upp ögonen.

”Oj! Förlåt, ja det borde vi.” sa han och reste sig upp. Jag gick efter honom och vi gick ut, där Billy fortfarande satt och löste korsord.

”Bella ringde, jag sa att ni sov, hon tyckte inte att jag skulle väcka er. Men ni borde skynda er i alla fall.” sa han och kollade på oss.

”Ja, vi ska precis dra.” sa Jake, och vi gick. Vi gick längre in i skogen och han skiftade form, precis framför mig den här gången. Jag klev upp på hans rygg och han började springa hemåt. Efter ungefär sju minuter saktade han av och la sig ner, jag klev av honom och han skiftade form. Han tog på sig shortsen och tog tag i min hand. Efter att vi bara gått en liten bit såg man huset.



Varsågoda:) Nu var det inte på tre veckor som ni har fått ett kapitel. Att ni stog ut;) Det blev ungefär lika långt som dom andra senaste kapitlen men ni får snart kapitel 11:) Har redan snart skrivit en sida, och det är dåligt väder ute nu så ni får kanske kapitel 11 imorgon :) Hoppas det blev bra.

Bra/Dåligt?

Mer/Sluta?

Säg vad ni tycker:) Något speciellt som var bra? Undrar lite vad ni tycker så jag vet liksom, jaja ska fortsätta på kapitel 11 nu, så får ni läsa detta kapitel :))


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte bra <3 som vanligt!! lova mig att aldrig, och då menar jag ALDRIG sluta skriva på den här fanfiction!! <3 <3

2010-07-31 @ 23:02:44
Postat av: Blogg Josse

Tack:) Jag vet inte om jag direkt kan lova att jag aldrig kommer sluta med denna fanfiction men jag kommer iallafall inte sluta med den på ett bra tag :) <3 <3

2010-08-01 @ 12:51:34
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0