Warm and beautiful

 

Warm and Beautiful

Kapitel 9

Förklara sig

 

När det blev mörkt reste vi oss upp. Han tog tag i min han och vi gick bredvid varandra, vi gick så nära att vi nuddade varandra. Innan vi kom ut på stigen stannade han och drog in mig i sin famn. Vi stod där en stund. Han kysste mig och jag besvarade den ivrigt. Vi gick mot stigen, fortfarande hand i hand. Han drog upp våra händer mot sin mun och kysste min handflata och sänkte den sedan. Jag log för mig själv. Jake såg det och log han också.

”Ska jag följa med in?” sa han när vi började närma oss huset.

”Det är väll lika bra.” sa jag och log. Han nickade tomt för sig själv och vi såg huset framför oss. Vi gick in och jag förväntade mig det värsta. Jake släppte min hand och jag mig en blick. Jag nickade mot honom.

”Hej.” sa pappa från köket.

”Vill ni ha mat?” frågade han.

”Ehh, visst. Men pappa klockan är halv tio på kvällen.” sa jag och kollade skeptiskt på honom.

”Ja, jag vet. Men Jacob är nog hungrig.” sa han och kollade på Jake.

”Alltid!” sa han och mamma skrattade. Hon stod vid spisen och gjorde pannkakor. Vi satte oss ner, mitt emot varandra.

”Jordgubbar finns i kylen.” sa hon och jag reste mig upp. Jag tog jordgubbar och grädde och ställde det på bordet.

”Smaskens!” sa Jake. Och tog ett lager jordgubbar på en pannkaka. På det tog han en massa sylt. Han rullade ihop det. Och det hela blev bara en enda pannkaka. Det kom grädde på hela tallriken och lite på honom. Han skrattade för sig själv. Och började äta. Jag tog några jordgubbar och lite grädde och rullade ihop pannkakan. Det smakade gott. Jag tappade räkningen vid tjugo fem pannkakor, som Jake åt.

”Du kan äta för tjugo personer du.” sa mamma och skrattade. Hon satte sig bredvid Jacob. Och kollade på honom medan han åt.

”Det ser inte gott ut, det måste jag säga.” sa pappa och satte sig på min högra sida.

”Men det är det!” sa Jacob med en massa grädde och sylt i munnen. Vi brast ut i skratt och tystnade sedan. Jake tuggade färdigt och sa:

”Jag vet varför ni gjorde det här.” sa han och kollade på mamma och pappa. Mamma nickade och jag kollade bort.

”Nessie vet nu.” sa han. Fast alla i rummet visste det.

”Ja.” sa mamma och kollade ner i bordet. Hon reste sig upp och tog tallrikarna.

”Är ni klara?”

”Ja.” sa Jake och klappade på sin mage. Jag nickade och hon tog tallrikarna. Hon sköljde av dom och ställde dom i diskmaskinen.

”Vi kan väll sätta oss i vardagsrummet.” sa pappa och reste sig. Vi andra gick efter honom och jag satte mig på kanten av en fåtölj. Jake satte sig i den och kollade på mig. Mamma och pappa satte sig ner i soffan och kollade på oss.

”Nessie är för ung.” sa mamma och kollade på mig.

”Okej.” sa Jacob och kollade på mamma.

”Bella,kan jag få prata med dig själv? Gå en kort promenad bara?” sa Jacob och han kastade en snabb blick mot mig.

”Visst.” sa hon och reste sig.

”Kommer snart.” viskade han i mitt öra. Han kysste min kind och mamma och han gick sin väg. Pappa kollade på mig. Lite argt men roat.

”Ja, jag borde egentligen inte säga något om det här men.” han kollade på mig och klappade på den lediga platsen mamma lämnat efter honom. Jag satte mig ner bredvid honom och han fortsätt:

”Jo, när jag träffade din mamma var hon bara sjutton år och jag var hundra nio år. Så vi borde inte säga så mycket. Det var större skillnad på oss då än vad det är mellan dig och Jacob. Fast det är ju en skillnad. Jag är ju frusen i tiden om man säger så.” han tystnade och jag nickade tomt för mig själv.

”Men jag hoppas du förstår situationen.”

”Ja, det gör jag.” sa jag. ''Och jag älskar honom.'' tänkte jag.

”Ja, jag vet det.” sa han och kollade ut ur fönstret.

”Jag trodde det skulle bli värre.” sa jag.

”Hur menar du?” han kollade på mig.

”Jo, du vet när mamma fick reda på att Jake präglats på mig.” Han nickade så jag fortsatte. ”Jo, då så sprängdes ju mamma. Eller vad man ska säga.” pappa kollade på mig roat.

”Ja, och jag trodde det skulle bli värre än så.” han skrattade.

”Ja det hade man kunnat tro.” sa han och log. Jag tog fjärrkontrollen och satte på TV:n. Jag zappade genom alla kanaler. Men det fanns inget bra.

”Kolla bara en snabbis på nyheterna.” sa pappa. Och jag gjorde som han sa.

”Inget bra.” sa han efter några minuter. Jag stängde av TV:n.

”Jag går upp.” sa jag och pappa nickade till svar. Jag gick till mitt rum och satte på stereon. Jag tog en bra låt. Metric- All yours. Jag höjde ljudet och satte på datorn. Efter några sekunder startade den. Jag kollade mejlen. Bara skräp post. Jag stängde av datorn och la mig ner på sängen. Jag måste ha somnat, solen hade gått upp och jag låg under täcket och allt. När jag reste mig upp låg Jake där på golvet. Jag kom emot honom och han började genast snarka. Jag suckade och klev över honom med ett stort steg. Jag tog av mig T-shirten jag hade på mig. Jake slutade snarka och jag log för mig själv. Jag tog på mig ett par jeans och en annan T-shirt.

”Hmm.” sa Jacob och jag vände mig snabbt om. Jag kände att mina kinder började hetta till och jag kollade ner i golvet. Han reste sig upp och kramade om mig.

”Du behöver inte skämmas. Du är vacker.” sa han och då skämdes jag verkligen. Han kysste mina kinder och jag kände att dom blev mindre röda. Han släppte mig och gick fram till stolen vid köksbordet. Det låg en hög med kläder på stolen och ovan på låg en lapp. Jag gick efter honom och tog lappen.

''Vi är hos Carlisle och Esme. Ni får göra frukost. Ring om det är något. Vi kommer hem senare ikväll. Kläderna är till Jake, dom är nog lite försmå. Men det var det största jag kunde hitta. Byxorna är nog ett par från dig, Jake. Tror dom låg hemma hos mig, när jag bodde hos Charlie. Och dom kom väll med hit.

Ha det bra, puss och kram från mamma.'' jag gav lappen till Jake och han läste den medan han tog på sig kläderna. Tröjan var för liten så han la tillbaks den. Vi gick ner för att äta. Jacob slängde i sig sju ägg och tio mackor. Och jag åt bara två ägg mackor. Sedan satte vi på en film och satte oss i soffan. Han höll armen om mig. Det kändes så skönt. Efter filmen så gick vi ut. Vi gick till ängen nu också. Han kysste mig och jag besvarade den. Han la sig på mig, utan att ge mig sin kropps tyngd. Han kysste mig ivrigt, och jag lika så. Han hade sina jätte händer runt mitt ansikte, hårt. Men inte allt för hårt. Hans tunga var varm, len mot min. den formades efter min, enkelt. Vi låg där på ängen, och kysste varandra. Någon stans inom mig, djupt, djupt ner, kände jag att det här var fel, på något sätt. Men jag satte inte mycket energi på det. Jag tänkte på Jake, vilken tur jag hade som hade honom.

”Jag älskar dig.” mumlade jag, när jag var tvungen att andas.

”Jag älskar dig.” mumlade han i mitt öra och började genast kyssa mig igen. Han var så varm. På alla sätt och vis. Jag smekte honom på ryggen. Hans muskulösa rygg. Han hade bar överkropp. Det gjorde mig lite nervös, på något sätt. Han smekte min tunga med sin och drog sig upp. Han log på mig och kysste mig åter igen.

”Ska vi hem till mig?” frågade han och kollade på mig.

”Ja, det är klart.” sa jag och log mot honom. Han reste sig upp och räckte ut handen mot mig. Jag tog tag i den och han hjälpte mig upp.

”Hur ska vi ta oss dit?” frågade han och jag kollade på honom, som om jag inte fattade något.

”Din bil eller.” han gjorde en menande gest mot sin kropp. Och jag förstod.

”Jag vet inte.”

”Vi lämnar bilen, och du rider på min rygg.” sa han och små flinade mot mig.

Jag kände mig lite osäker.

”Vi kan ta bilen om du vill.” sa han och la en arm runt min midja.



Bra/Dåligt?

Mer/Sluta?

Det där var då da sista delen innan jag åker till Göteborg, Lideseberg. Var det bra? eller vad tycker ni? Efter Göteborg på söndagen  stannar jag i Skara och morfar hämtar upp mej och jag är på sommar stuga i ca två veckor. Men det blir låånga kapitel när ja kommer hem ;)Hoppas ni alla har det bra under tiden jag är borta!



Kommentarer
Postat av: Sofie

Det är bra :) men glömm inte att nessie hellre dricker blod än äter människomat ;)

Kram!

2010-07-09 @ 23:51:39
URL: http://thetwilightsagaa.blogg.se/
Postat av: matttis

den var skit bra som vanligt <3

2010-07-11 @ 20:46:47
Postat av: MATHIZ

fan oxå att den måste vara så bra nu när du ska åka!!!

vet inte om jag kmr att hålla mig i3 v.

som du förstår så va den skit bra som alltid!

2010-07-12 @ 09:34:50
URL: http://mathiz.blogg.se/
Postat av: Alex

Skitbra :)

2010-07-12 @ 18:00:59
URL: http://twiistergirl.blogg.se/
Postat av: Paulina ♥

Älskar den ^^ Jag längtar tills nästa kapitel kmr !

2010-07-12 @ 20:50:40
Postat av: Blogg Josse

Tack för alla fina kommentarer. Ja, ni får stå ut;) Men det lär komma ett kapitel snart... Ha bara tålamod :)

2010-07-15 @ 17:48:58
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Mattiz

Nu har det säkert gått över en månad sen du skrev!! ( inte säker men tror det...)

Den här fanfiction är så jävla skit bra och jag orkar inte vänta längre!!!

Men jag ska försöka hålla ut =D

P.s älskar din fanfiction D.s

2010-07-26 @ 11:01:10
Postat av: Blogg Josse

Tack så jätte mycket Mattis. Nej det har bara gått två veckor faktiskt. hehe. Men det kommer ett kapitel snart. För nu har jag kommit hem. Är inte så glad över att vara hemma men jag får ju träffa mina kompisar :) <3

2010-07-26 @ 16:58:33
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Mattiz

ojdå, hehe. yes snart kommer nya kapitel!!!

skynda dig att skriva dom <3 <3 <3

2010-07-28 @ 13:54:55
Postat av: Blogg Josse

Svar; Mattis. Ja, jag skriver så mycket jag kan, men det är ju annat som ska göras också. Städa, göra ''saker'' så man får månadspeng, haha. Ja. Lite av varje. Men det ska väll komma ett till kapitel innan veckan är slut:)<3 <3 <3



Ha det !

2010-07-29 @ 22:08:32
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Mattiz

hahahahaha oki

2010-08-09 @ 16:59:30
Postat av: Johanna/Moonlight

Allt är bara för bra!!!

2010-10-24 @ 11:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0