Warm and beautiful

 



Warm and Beautiful

Kapitel 12 del 2

Rosalies perspektiv

 

”Vad är det du säger?”

”Jag såg bara det sedan blev allt bara svart.” sa hon frustrerat.

”Jag kommer över på en gång.”

”Vi är hos Esme.” sa hon och jag la på.

”Emmett!” ropade jag.

”Ja?”

”Kom!” Emmett kom, han kollade oroligt på mig.

”Vad är det?”

”Det är Nessie, Alice tror hon är kidnappad.”

”Va? Vad pratar du om?” Emmett kollade förvirrat på mig.

Vi ska till Esme och Carlisle.” Han nickade och vi sprang dit på en gång. Alla var samlade där: Carlisle och Esme satt i ena två mans soffan, Bella och Edward i den andra och Alice och Jasper satt i trappan. Jacob hade med sig Quil och Embry. Jacob satt i fåtöljen närmast Bella och Edward medan Quil och Embry stod borta vid dörren. Vi satte oss ner och jag kollade på alla. En efter en, alla kollade tomt framför sig. Edward kramade om Bella och viskade hela tiden-det kommer bli bra, vi kommer hitta henne- i hennes öra.

”Alice. Har du sett något mer? Var det något i din vision som du kände igen?” Edward kollade på Alice oroligt.

”Jag vet inte. Allt är bara svart. Alldeles tomt. Jag ser ingenting.” sa hon frustrerat. Hon spände tinningarna och kollade tomt framför sid, Jasper satt tätt bredvid henne med armen om henne.

”Har ni sökt genom området runt skolan?” frågade jag.

”Nej, vi sitter bara här och tänker. Vad tror du?” sa Jacob spydigt.

”Jacob, det där var onödigt.” sa Bella och kollade strängt på honom.

”Förlåt.” mumlade han. Jag struntade i honom och sa sedan:

”Men ni har alltså sökt igenom området runt skolan, men Alice, såg du något alls i din vision som kan vara till någon nytta?”

”Jag vet inte. Jag behöver lite frisk luft. Bella, Rose kan ni vara snälla och följa med?” Jag förstod inte vad hon ville men vi följde med henne ut.

”Jag har något som kan vara till nytta.” sa hon när vi gått så långt att huset var utom synhåll.

”Men varför kunde du inte säga det där inne?” frågade Bella förvirrat.

”För att Jacob var där. Ni förstår, för ett tag sedan kom Nessie hem till mig och ville prata. Hon hade träffat en kille i skolan. Han var ny.”

”Och?” sa Bella otåligt.

”Han heter Benjamin. Och är vampyr.” Hon kollade ängsligt på oss båda.

”Jag pratade med Edward förut och, ja, han hade hört Ness tänka på honom. Den gången dom sist träffats. Tydligen gillar han henne jätte mycket, ja jag är inte säker men jag tror att det är han.” sa hon tveksamt.

”Vi måste få vet mer om den här ''Benjamin''. Men varför tyckte du att du inte kunde säga det där inne?” frågade jag.

Jacob. Annan kille kär i Renesmee.” Alice kollade menat på mig och jag förstod.

”Det skulle bara vara rätt åt jycken!” Jag log åt tanken.

”Okej, vi måste få bort Jacob ur det här. Han kan vara så avundsjuk ibland och sedan måste vi prata med Edward, vi måste veta vad han vet om Benjamin.” sa Bella allvarligt och vi sprang tillbaka. Vi fick Jacob och dom andra hundarna ut ur bilden genom att säga att dom skulle söka igenom skogarna.

”Benjamin älskar tydligen Renesmee och han blev förkrossad när hon berättade för honom om henne och Jacob.” sa Edward ängsligt. Vi var alla samlade hos Esme och Carlisle. Jag satt i Emmetts knä i en fåtölj. Han höll om mig, mjukt.

”Jag vet inte vad jag ska tro.” sa Esme oroligt. Hon kollade ängsligt på Edward och satte sig sedan ner, bredvid Alice och Bellas i soffan. Jag kollade upp på Emmett, han kollade oroligt på mig.

”Men det måste finnas något vi kan göra, på något sätt. Jag vill inte bara sitta här.” sa Alice och reste sig upp.

”Men om Jasper, Alice Esme och Carlisle söker igenom området vid skolan, igen. Så försöker jag, Bella, Em och Rose få tag på Benjamin. På något sätt måste vi väl kunna hitta honom.” sa Edward.

”Vi gör så.” sa Carlisle.

”Vi sticker då.” sa Jasper och han och dom andra försvann ut ur rummet.

Bra/Dåligt?

Mer/Sluta?

Jag sa ju att detta kapitel skulle komma snart;) och nästa kapitel kommer även det snart:) ska fortsätta med kapitel 13 nu :)


Kommentarer
Postat av: Sofie

sv; jag tyckte den var jättekul :D hahaha

2010-08-19 @ 18:14:25
URL: http://thetwilightsagaa.blogg.se/
Postat av: Alex/jag

Det är jätte spännande

2010-08-19 @ 21:50:46
URL: http://twiistergirl.blogg.se/
Postat av: Johanna

jag är helt klart Team Edward jag med. Men han klarade sig som tur är. :)

2010-08-19 @ 23:32:20
URL: http://thetwilightsagaa.blogg.se/
Postat av: Pauoo

Spännandeeee !!! :D

2010-08-20 @ 15:43:07
Postat av: MATHIZ

as braaaaaa!!!!!! blir det ur Renesmees perspektiv i nästa kapitel?

2010-08-20 @ 17:18:07
URL: http://mathiz.blogg.se/
Postat av: *Blogg Josse

Svar på Mattis fråga: vi får se hur det blir ;)

2010-08-21 @ 11:33:05
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: MATHIZ

vet du när nästa kapitel kommer?

2010-08-23 @ 05:56:40
URL: http://mathiz.blogg.se/
Postat av: ......

jätte bra

2010-08-24 @ 19:59:03
URL: http://www.123minsida.se/thetwilightsagatts
Postat av: ......

glömmde när kommer nästa kap ??

www.123minsida.se/thetwilightsagatts

2010-08-24 @ 20:01:33
Postat av: Blogg Josse

Nu har ni undrat när kommer nästa kapitel? Jag kan inte svara på det, jag vill inte lova något. Skolan har ju börjat och vi har redan fått läxor:/ Men nästa kapitel kommer innan helgen eller om jag absolut inte hinner får vi ta det på söndag kväll. För på fredag efter skolan åker jag och mamma till mormor och morfar:) dom har kusinträff där på lördag. och jag ska väl vara hundvakt åt Wilma:) <3

2010-08-25 @ 16:35:36
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Alex/jag

Borde inte nästa kapitel komma snart?

2010-08-26 @ 14:49:16
URL: http://twiistergirl.blogg.se/
Postat av: Alex/jag

Kommer nästa kapitel snart?

LÄÄÄÄNGTAR!

2010-08-28 @ 11:41:28
URL: http://twiistergirl.blogg.se/
Postat av: Blogg Josse

sa att det skulle komma i fredags eller söndag men det blir nog någon gång i nästa vecka. har inget internet hemma och jag är hos mormor och morfar på sommarstugan nu. så vi får se har annat jag måste göra också men jag hoppas ni förstår att jag inte har så myfcket tid nu som på sommarlovet:/ har läxor och annat jag måste göra hemma och skolan och allt annat så jag hinner inte med det så mycket som jag skulle vilja. är verkligen ledsen över det men hoppas ni har förståelse:) Kram! <3

2010-08-28 @ 19:54:03
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Blogg Josse

Ni får gärna ge ''reklam'' om mig, alltså tipsa andra vänner ni har som är twilight galna om min fanfic:) Skulle vara jätte kul om ni gjorde det:) Ska skriva på W&B nu;) Förässten (stavning) har jag en annan blogg också:) www.joseefinewetterberg.blogg.se

Kolla gärna in den och tipsa om den. Betyder jätte mycket !

Kram!! <3

2010-08-30 @ 17:34:22
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Julia

sv; nej det har jag missat! :P



kram - julia, thetwilightsagaa

2010-08-31 @ 18:40:49
URL: http://thetwilightsagaa.blogg.se/
Postat av: Blogg Josse

sv; okej:) jag ska fösöka skriva färdigt nästa kapitel. och jag vill och hoppas verkligen att jag blir klar denna vecka. kram

2010-08-31 @ 20:16:43
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Pauoo

känns som hundra år sen man höede nått från dig :/

2010-09-01 @ 20:00:15
Postat av: Julia

sv; ja man ska skiva sitt svar i kommentarsfältet för vi på bloggen har aktiverat att kommentaren inte syns förrän den är godkänd, och på det viset kan ingen ta ditt svar! :)



kram - julia, thetwilightsagaa

2010-09-01 @ 21:44:36
URL: http://thetwilightsagaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0