Warm and beautiful

 



Warm and Beautiful

Kapitel 12

Rosalies perspektiv

Jag satt på verandan och läste en tidning, då Alices gula porsche körde upp till mitt och Emmetts hus. Dörrarna öppnades och ut kom Alice och Nessie.

”Hej.” sa jag och fick ett litet leende på läpparna.

”Hej.” Nessie kramade om mig och slog sig ner, i fåtöljen bredvid.

”Vad gör ni här?”

”Ness behöver prata.” sa Alice och nickade mot Renesmee där hon satt.

”Jag ska nog åka.”

”Vart ska du?” Nessie kollade upp på Alice.

”Alaska. Men vi alla kommer hem imorgon.” Alice satte sig i sin porsche och startade den spinnande motorn.

”Jaha, vad är det som tynger dig?” sa jag när Alices bil kommit utom synhåll. Hon suckade och började förklara det hela.

….

 

”Inte för att jag gillar hunden men om du verkligen gillar honom så har du svaret.

”Du har nog rätt.” sa hon och satte sig i skräddarställning. Emmett kom ut på verandan.

”Hej.” Han kysste mig snabbt och gick fram till Nessie. Han lyfte upp henne och satte sig på stolen med henne i sitt knä.

”Jaha, vad pratar ni om?”

”Em.” sa jag irriterat.

”Ja?” Nessie kolla upp på honom och sa:

”Kan du vara snäll och gå? Jag vill prata med faster Rose. Ensam.”

”Jaja. Vad ni kör med mig.” han satte ner Nessie igen och gick in. Renesmee fnissade och sa:

”Vad ska jag säga? Ska jag säga att jag hört honom i sömnen eller ska jag bara vänta tills han säger något?”

”Berätta det.” sa jag allvarligt.

”Ja, jag antar att det är det ända rätta.” Hon reste sig upp och kramade om mig.

”Ska jag följa med dig hem?” Hon nickade och vi gick först in till Emmett.

”Får man veta vad det är som pågår eller?” Han kollade på oss.

”Jag hörde Jacob prata i sömnen.”

”Vad sa han då?” Emmett kollade oförstående på Nessie och väntade på svar.

”Att han vill gifta sig med mig.” Hon kollade bort, lite generande och satte sig i soffan i vardagsrummet. Vi gick efter, Emmett satte sig bredvid henne, la armen runt henne.

”Vad ska du säga?”

”Det enda rätta.” Emmett nickade för sig själv och kollade upp på mig.

En halv timme senare sprang jag och Nessie hem till henne. Där Jacob satt i vardagsrummet och bredde ut sig. Jag kramade om Nessie och pratade lite med Edward och Bella, gav Jacob en spydig kommentar och sprang sedan tillbaka till Emmett. Han var i vårt sovrum och låg i sängen.

”Hej.” sa jag och log. Jag gick fram till honom, la mig hos honom och kurade ihop mig i hans famn.

”Älskade Rosalie.” Han kysste mig om och om igen.

 

 

Renesmee

 

Jag satt bredvid Jake i soffan och kollade på något dåligt program.

”Jake, jag behöver prata. Kan vi gå en promenad eller nåt?”

”Ja, visst.” sa han och stängde av TV:n. Vi gick hand i hand till ängen där vi spenderat många stunder dom senaste dagarna. När vi kommit fram, och suttit oss ner sa jag:

”Jake, det här är lite svårt för mig men du behöver veta det. Igår kväll, när du skulle sova hos mig, på kvällen hörde jag dig prata i sömnen.” Jag kollade försiktigt upp på honom.

”Vad sa jag? Och varför låg du i gästrummet?”

”Du sa: ''Nessie, jag älskar dej så oerhört mycket. Vill du gifta dig med mig?''.” Jag kollade ner på marken och han tog mitt ansikte mellan sina händer.

”Det var inte meningen att du skulle höra.” sa han generat. Jag kollade hastigt bort från honom. Han tog tag i mina händer och reste sig upp. Då vi nu stod upp, båda två. Han gick ner på ena knät. Han kollade en stund på mig och log, ur byxfickan tog han upp något, en liten ask.

”Renesmee Carlie Cullen, vill du gifta dig med mig?” Han öppnade den lilla vita asken och där satt en silver ring, med en liten diamant som glittrade i ljuset av solen.

”Ja. Ja, Jacob jag vill gifta mig med dig!” Utbrast jag i ett enda leende. Han kysste mig och tog sedan tag i min hand. Han trädde på ringen på mitt ringfinger, på vänstra handen och reste sig upp. Han kysste mig igen och log.

”Jag älskar dig.” sa jag och log. Jag kände att en tår föll nerför min kind. Jacob torkade bort den och kysste mig igen och igen.

 

Rosalie

 

Emmetts andedräkt mot min hals, den ljuva doften av honom. Han kysste mig åter igen. Telefonen ringde.

”Jag tar det.” sa jag och reste mig. Han höll kvar mig och jag kysste honom igen. Han släppte och jag gick för att svara.

”Rosalie.” svarade jag. I andra änden sa Nessies röst, glatt:

”Jag är förlovad!”

”Grattis.” sa jag och log.

”Ringen?”

”En enkel men jätte fin silver ring med en diamant.” sa hon glatt.

”Du får komma över imorgon, så får jag se på den.”

”Nej, kom du. Alice är så klart redan här och Jacob är hemma just nu så kom.”

”Okej, vi kommer.” sa jag och la på.

”Emmett?” ropade jag.

”Vad är det my Angel?” sa han och kramade om mig.

”Vi ska till Nessie. Hon har något att berätta.” sa jag och flinade.

”Okej, bara om vi tävlar dit.” sa han och log.

”Visst.” Vi sprang hela vägen, jag tätt i hälarna på Emmett. När det kom till att tävla, skulle han bara vinna.

”Måste du alltid vara så seg?” sa han retsamt. Jag himlade med ögonen och han skrattade. Emmett drog upp dörren och klev in. I vardagsrummet satt: Bella och Renesmee i soffan, Alice i en av fåtöljerna, Esme i den andra och dom andra var i köket. Jag gick till vardagsrummet och Em till köket.

”Få se.” sa jag och gick fram och satte mig på huk framför Nessie. Hon visade stolt upp handen.

”Åh, vad vacker. Jycken kan i alla fall välja ring.” Nessie blängde på mig, eller ett försök att blänga på mig.

”Nå, hur vill du fira?” sa Alice glatt.

”Alice.” stönade Nessie.

”Jaja.” Hon kollade dystert på Ness.

”Fast jag kommer ju få fixa bröllopet.” sa Alice glatt.

”Men jag ska också få bestämma.” sa Nessie.

”Visst.”

”Du kommer ju få bestämma mycket med.” sa Jasper ironiskt. Han kom in och lyfte upp Alice i sin famn, och satte henne i sitt knä.

”Har ni planerat något ännu?” frågade Bella.

”Nej.” sa Nessie.

”Du borde nog sova lite.” sa Edward som kom in i rummet med Emmett och Carlisle tätt i hälarna.

”Mm.” Nessie reste sig upp.

”God natt.” sa hon och gick upp till sitt rum. Carlisle, Esme, Alice och Jasper gick strax efter. Jag och Emmett stannade ett tag till. Jag gick upp för att säga god natt till Renesmee. Jag knackade försiktigt på dörren.

”Kom in.” sa hon och jag öppnade dörren och gick in. Jag satte mig på sängkanten och log mot henne.

”Ska du ha på dig ringen imorgon?” frågade jag.

Jag vet inte. Folk kommer ju märka den men jag vill inte såra Jakes känslor om jag inte bär den.”

Mm, jag förstår dig. Men en sak vet jag.”

Vad?”

Att du alltid gör det rätta.” sa jag och log.

Tack Rose.”sa hon och kramade om mig. Jag stängde dörren efter mig och gick ner till dom andra.

Vi ska väl ta och gå hem nu.” sa Emmett.

Ja.” Vi sa hej då till Edward och Bella och sprang han i hand hem till oss. Emmett satte på någon romantisk film i sovrummet och vi la oss i sängen. Jag låg med huvudet mot hans bröst.

 

 

.

 

På förmiddagen jagade vi, Emmett fällde två stora rådjur och en puma, jag en puma och två små rådjur. Vi grävde ner dom bakom en stor sten och sprang sedan hem igen. Jag satte mig och läste en bok, när jag väl kommit in i den ringde telefonen.

Tar du det?” ropade Emmett från garaget.

Ja.” svarade jag och gick för att svara.

Rosalie?” sa Alice oroliga röst, i andra änden.

Ja? Al, vad har du sett?”

Renesmee.”

Vad är det med henne?”

Jacob lämnade av henne på skolan.” stammade hon. Jag förstod ingenting.

Men vad är det med det? Alice, ta dig samman. Vad har du sett?” Nu började jag verkligen bli orolig.

En..en vampyr kidnappade henne.”


Bra/Dåligt?

Mer/Sluta?

Förlåt för att det var så länge sen. Men har inte riktigt hunnit med allt, och imorgon börjar ju skolan (i alla fall för mig) men hoppas i alla fall att det blev bra och jag ska börja med kapitel 12 del 2 nu. Det måste ju bli en fortsättning på detta och då ur rosalies perspektiv igen:)


Kommentarer
Postat av: MATHIZ

skit bra som vanligt synd att det inte kom ut tidigare tro mig man blir galen av att vänta! O_____o

hoppas att det inte dröjer för länge till nästa kapitel! skit spännande med giftemål och vampyren som tagit renesmee!

jobba på!

hahah det eh så lät att bara skriva här men det kan inte va lika lätt för dig!

kramis!

2010-08-17 @ 15:57:50
URL: http://mathiz.blogg.se/
Postat av: Blogg Josse

TAck :') Det kommer inte ta lika låång tid till nästa kapitel som med detta, det kan jag lova er. Nej det är inte lika lätt. Ibland finns det inget att skriva, kommer verkligen inte på någoting då!

Kram

2010-08-17 @ 17:14:10
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Elvira

Jääättebra!

Det var väldigt kul att läsa ur roses perspektiv!

Kramisar!

2010-08-17 @ 22:05:03
Postat av: josse ( inte blogg)

skit bra hoppas nästa kommer snart du är jätte duktig

2010-08-18 @ 16:16:50
Postat av: Blogg Josse

Tack för alla fina kommentarer :D Nästa kapitel kommer allt snart :) <3

2010-08-18 @ 19:43:09
URL: http://fanficwarmandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Alex/jag

Skit bra:)

2010-08-19 @ 12:30:13
URL: http://twiistergirl.blogg.se/
Postat av: Anonym

När kommer nästa kan inte vänta<333

2010-08-26 @ 15:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0